ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان
مشاوره روانشناسی
ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان
چهار شنبه 13 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 335 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان

ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان  ؛ پدر مانی ۱۰ ساله ، با بودن کامپیوتر در اتاق پسرش مخالف است . مانی سعی میکند پدر را قانع کند تا راضی شود به او می گوبد :  اما مامان گفت می تونم این کارو بکنم .

مادر فرید ۱۲ ساله ، اجازه نمی دهد که او به همراه دوستانش به فروشگاه برود و تاکید دارد باید با برادر بزرگترش برود . اما فرید می گوید : پدر گفت ، می تونم برم . نمونه هایی هستند در ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان .

مهم نیست که شما ازدواج موفقی دارید و روابط شما با همسرتان عالی است . این واقعیتی است که در برخی مسایل ، با همسر خویش اختلاف نظر داشته باشید و زمانی که با مسایل مربوط به تربیت بچه ها مواجه می شوید ، این اختلافات بروز می کنند و ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان پیش می آید : چی باید بخوری ؟ کی باید بخوابی ؟  آیا بچه ها به قدر کافی بزرگ شده اند که شب را با دوستانشان بگذرانند ؟ یا می توانند موبایل داشته باشند ؟

 

ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان 1

 

عملکرد صحیح در مقابل ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان

چه باید کرد وقتی مادر می گوید :« بله » و پدر می گوید : « نه » و یا برعکس ؟ در برخی خانواده ها یکی از والدین تصمیم نهایی را اتخاذ می کند . یکی از پدر ها می گفت : « این روش خوبی است چون ، از تنش های بوجودد آمده جلوگیری می کند ، اما راهبرد کاملی نیست . »

 

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

پدر دیگر معتقد بود : « در این گونه مواقع برخی اوقات دخالتی نمی کنم و تصمیم گیری را به همسرم می سپارم و بعد متوحه می شوم به طور مثال ، پسرم چند ساعت تلوزیون تماشا می کند ، احساس می کنم باید جلوی این کار را بگیرم . وقتی به همسرم اعتراض می کنم می گوید : اگر این کار را بکنم گریه میکند . در این جا اختلاف ما شروع شده و منجر به جرو بحث می شود . »

 

ناهماهنگی والدین در تربیت فرزندان

 

اگر شما هم دچار این مشکل شدید و با مساله ناهماهنگی در تربیت فرزندان مواجه شدید می توانید از روش هایی که مشاوره ارایه می دهد و در شرح ذیل آمده است ، استفاده کنید :

  • با همسرتان در زمانی مناسب صحبت کنید و سعی کنید حرف شما منطقی باشد . اگر واقعا به درستی حرفی که می زنید ایمان دارید ، می توانید روش های دیگر را نیز را امتحان کنید . به طور مثال اگر تصور می کنید کودک شما نباید فست فود بخورد ، می توانید کمی در این خصوص تجدید نظر کنید ، آن ها را در منزل تهیه کنید . از مواد سالم تری استفاده کنید .
  • اگر فرصتی برای مذاکره و یا صحبت کردن ندارید و فرزندتان چیزی از شما می خواهد که به هیچ عنوان نمی خواهید پاسخ مثبت دهید ، باصدای آرام به او بگویید اول از همه باید با پدر یا ماردت صحبت کنم . این کار باعث شده تا شما با همسرتان مشورت کرده ووقتی توافق حاصل شد آن را به اطلاع فرزندتان برسانید .
  • اگر امکان دارد ، سعی کنید از فرزندتان نیز کمک بخواهید تا با یکدیگر مسایل را حل کنید . با این روش رضایت همه جانبه ، حاصل می شود . به طور مثال ، مانی راجع به کامپیوتر با والدینش بحث و گفتگو کرد . او قول داد اگر کامپیوتر در اتاقش باشد ، مانند قبل ، اول تکالیف مدرسه را انجام دهد بعد در اوقات فراغت ، با استفاده از کامپیوتر با دوستانش چت کند . والدین او در ابتدا چت روم های دیگر را قفل کردند و سپس اجازه ی این کار را به مانی دادند . بعد از چند روز ، مشاهده کردند چگونه مانی طبق قولی که داده اول دروس مدرسه را انجام می دهد و سپس با کامپیوتر بازی می کند .

نتایج گفتگوی فرزندان با والدین و حل مساله

ممکن است شما هنوز متقاعد نشده اید که کامپیوتر را در اتاق فرزندتان قرار دهید . می توانید با او صحبت کرده و تصمیم بگیرید که چه زمانی و چگونه می توان از آن استفاده کرد .

والدین فرید او را درباره ی فروشگاه رفتن دخیل کردند . او به مادرش گفت : اگر الان با دوستام بیرون نرم اونا فکر می کنند من آدم تنبلی هستم . مادر بعد از شنیدن این حرف متعجب شد و دلیل حرف های او را متوجه نمی شد .

مادر به فرید گفت : تو هنوز سن کمی داری و نمی خواهم حرف دیگری بشنوم .فرید یک ایده دیگری را بیان کرد : شما هم می توانید به فروشگاه بیایید و مواظب من باشید . پدر ومادر قبول کردند و فرید به جای اینکه عصبانی و ناامید شود ، حس خوبی پیدا کرد .

 

 مشاوره روانشناسی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو




موضوعات مرتبط: روانشناسی , خانواده , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 830
بازدید کل : 40521
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 830
:: بازدید سال : 3318
:: بازدید کلی : 40521